2012. február 4., szombat

Kenyér, házilag

Meglátni, megszeretni és azonnal megcsinálni... valahogy így kezdődött ez a történet. Sosem sütöttem még kenyeret sütőben, így a recept banális egyszerűségéből kifolyólag nem volt kétségem afelől, hogy nekilátok. Gyorsan egy tálba tettem a hozzávalókat, egy kicsit összekevertem a robotgép dagasztó spiráljával és 3 perc múlva már a dagasztó tálban pihent a tészta. 1,5 óra lelkes várakozás után kiöntöttem egy lisztezett felületre a megkelt tésztát, kicsit megforgattam benne és már mehetett is a s ütőbe sülni. A végeredmény? Szerintem magáért beszél ;) Próbáljátok ki Ti is :) Nálunk megfogott mindenkit:)


Hozzávalók:

fél kg fehérliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl  langyos víz
1,5 dl tej - lehetőleg ez se legyen hideg
1 ek só ( csapott kanál )
1 ek cukor ( csapott kanál )

Elkészítés:

A hozzávalókat egy tálba tesszük, lehetőleg a víz is és a tej is langyos legyen. Robotgép dagasztó kanalával egy kicsit összeforgatjuk. Nem kell tökéletesen kikevert és lágy tésztát készítenünk, a lényeg, hogy a hozzávalókat jól keverjük el. Ha ezzel megvagyunk 1,5 óra kelesztés következik. 
Mielőtt nekiállnánk sütni a kenyeret, vegyünk elő egy jénai tálat, vagy bármilyen olyan tál megteszi amit le lehet fedni és tegyük be a sütőbe és melegítsük elő 230 fokra. Akinek légkeveréses sütője van, elég 200 fokra is.
Ezután a tésztát lisztezett felületre öntöm, óvatosan átforgatom benne és a forró jénai tálba teszem. Irány a sütő 30 perce. Amikor megsült kenyerünk vegyük le a tetejét és további 10-15 percig süssük, hogy szép aranybarna színt kapjon :)
A jénai tál előmelegítésére azért van szükség, mert így nem ragad bele a tálba a tészta. ( Tényleg működik ;)

Jó étvágyat kívánok! :)


Ölelke,

Darinka

2 megjegyzés:

  1. Ki kéne próbálnom... olyan egyszerűnek tűnik, hogy talán még én se tudom elrontani.. :)

    VálaszTörlés